TO MY READER, I HEREBY ONLY WRITE THOSE THINGS THAT I'M THINKING ABOUT.THOSE ENTRIES IN THIS BLOG ARE NOT INTENDED TO ANYONE.I'M SORRY IF ANY OF MY ENTRIES ARE TOO MUCH, WELL I CAN'T PLEASE ANYONE HERE.A SPECIAL THANKS FOR THOSE WHO KINDLY READ MY BLOG.TILL THEN ! MUAHHHHHHHHHHHHH ♥

Saturday, August 13, 2011

Episod Ramadhan Tierah.



Salam. eh eh cam bese lah mule-2 entry mesti tepek pic owner dia dulu. eh spoil lah van kat belakang tu. Pic ni time aku dekat dpn pejabat mak aku. Ohh aku pegang spec tu, aku tak ready lagi adik aku dah snap. Sohai. Eh ni bukan gambar candid, aku lempang laju-2 kang. Okey dah. Korang punya puasa okey ? Aku okey jee. haha.



Hahh ni lagi setengah jam nak bukak puasa nih. So meh lah kita update belog kejap. Korang kalau bukak puasa makan apa eh? lohhh, soalan hengong aku tanya. Aku kan bukak puasa makan kurma tauu. Hakelahh minah ni kan,poyo jeee. haha. Takde lah, kita ikut lah sunah nabi kan. Dapat jugak pahala. Aku kan bila dah besar ni jarang pergi bazaar. Bapak aku je yang selalu pergi. Aku duk umah feeling gadis melayu terakhir. Bolehhh ? haha.



Kadang-2 tu bapak aku tanye jugak nak beli air apa dekat bazaar tu ? Aku ni tak cerewet mana pun. Asalkan bukan air paip. Kalau air paip,memang aku terjun bangunan. Haaaa, kau adee? haha. Tapi bapak aku dia tanya nak air apa kan? Balik tu hahhh tak cukup tangan nak bawak pergi dapur. Macam-2 lah bapak aku beli. Kuih muih berapa jenis warna, segala jenis puding bertingkat-2. Jap,eh qyra gua tulis PUDING okey ? Dah tu aku ingat bapak aku beli untuk dia makan, sebab aku mmg tak minat sangat. Rupanya dia suruh kitaorang makan. Kitaorang tu merujuk aku dgn adik aku jee okay ? Sebab kiteorg je yg ade kat umah. Ye lah campur mak aku sekali kan. Dah tu bila tak makan, kan dah membazir. Mak aku jugak membebel.



Aku kalau berbuka kan aku makan nasi, lauk yg mak aku masak pastu air. Dah tu jee aku makan. Aku pun tk phm kenape org beli dekat bazaar tu mcm-2 ? murtabak lah, kuih seri ayu, kuih seri puyu,kuih takde seri. eiii mcm-2. diorang ni nafsu jee aku pikir. Aku puasa ni okay lah, Alhamdulillah kan ? Kat sekolah perut aku memang jarang lah buat konsert haram. Sebab aku sahur. Aku kalau sahur tak lapar sangat sebab masa sahur aku mkn banyak-2. Memang feeling gila lah time sahur tu kan. Haha.



*********************************



Eh hari tu ada orang tanya aku :



'Tierah,mesti kau tak tarawih kan? Aku setakat ni tarawih full lagik tau. Tiap-2 hari aku tarawih. Dapat banyak pahala ! '



okey fine ! ikut kau lah nak judge aku mcm mana kan. Kau untung lah duduk asrama, memang lah tiap-2 hari tarawih. Tapi tarawih kat hostel mmg WAJIB kan? kalau tak wajib, memang aku rasa kau tk kan buat punya. Alahhh even aku dengar ada budak ponteng witir apa kes? Tu lah aku selalu cakap, dalam dunia ni takde siapa pun perfect. okey fine, kau cakap tarawih kau full lagi kan. Tapi pernah tak kau fikir, Tuhan terima tak ibadah kau kalau mulut kau mcm longkang ? Ikut sedap mulut je nak cakap lepas mcm tu. Aku pun ada perasaan jugak. Yes,aku admit aku terasa gilaa. Tapi sape lah aku nih kan, tarawih pn tak lengkap mcm kau. yes, kau totally perfect. Proud to be yourself then.



**************************



Aku : Aduhh lambat lagi ke nak habis kelas bio nih. Dah dekat kol 3 nih. Nanti lepas lah Zuhur aku.



Si B : Elehh macam lah kau semayang !



Kalau kau jadi aku ,apa kau nak jawab dgn si B ni ? Dia cakap bajet mcm dia alim ulama sangat lah kan? Kat sini aku nak cakap eh, EVEN AKU OUTSIDER,AKU TAK STAY HOSTEL, AKU STILL TAHU PAHALA DOSA. Aku tk paham lah kan,apesal budak hostel ni mcm bangga sgt ?Mak bapak aku dh didik aku dari kecik lah wey. Aku pun dh 16 tahun. Macam bodoh sgt kalau aku tinggal semayang. Satu lagi aku perasan,budak asrama ni mulut sekarang tak agak-2 lahh. Main lepasssss je. Mesti belajar dari w****** dorang. Sorry lah. Aku luahkan apa yg aku rasa je. Aku tak kisah kau nak ckp aku sosial,jahat ke kat belakang aku kan. Tapi kau jgn sekali-2 nak cakap aku tak semayang,aku tak buat ibadah. Memang sumpah dunia akhirat aku benci orang mcm nih. Kau ingat kau sape nk judge aku sampai mcm tu?



*******************************



See guys ? These things happened to me around this week. Aku bukan nak marah ke apa kan. Lain kali jaga lah mulut kita even kita tgh cakap dgn best friend ke, orang lain ke. Orang judge kita dari apa yg kita buat tau. Aku malas je nak bukak aib si B tu. Ikut hati dh lama aku canang dalam blog ni pasal dia. Tapi aku still respect dia sebagai manusia lain jugak. Aku paham dia ada perasaan. Tapi sayang, maybe dia tak pernah paham kot aku pun ada perasaan. Aku pun malas nak pikir sangat lah kan. What goes around comes around. Till then.


Terima Kasih , Awak :)

No comments:

Post a Comment